• „Optimizmas – ne tik sveikatos požymis, bet dar ir veiksmingiausia priemonė, sauganti nuo ligų.“ S. Smailsas
  • „Nudžiuginti savo artimą – pats geriausias dalykas.“ Peteris Rozegeris
  • „Rask laiko juoktis – tai sielos muzika.“ Motina Teresė
  • „Nurimusiam protui paklūsta Visata.“   Laozi
  • „Visos žmogaus menkystės kyla iš nesugebėjimo vienam ramiai pasėdėti kambaryje.“  Blaise Pascal
  • „Kiekvieną rytą gimstame iš naujo. Ką veiksime šiandien yra tai, kad svarbiausia.“ Jack Kornfield
  • „Bandyk būti laimingas, nes tik tokie žmonės gali ir kitus padaryti laimingais.“ Zbigniew Herbert
  • „Laimei pakanka ir vienos akimirkos.“ Aloyzas Sušinskas
  • „Laimingas tas, kuris džiaugsmingai dirba ir džiaugiasi darbais, kuriuos padarė.“ Johann Wolfgang von Goethe
  • „Tikslas yra ne būti geresniam už kitą, bet būti geresniam už ankstesnį save.“ Dalai Lama XIV
  • „Geras įprotis privalo pašalinti tai, ką įdiegė blogas.“ Seneka
  • „Juk tai, ko ieškome, galima rasti vienoje rožėje arba truputėlyje vandens.“ Antuanas de Sent-Egziuperi
  • „Mylėti - tai būti kažkuo daugiau negu esi.“ Oskaras Vaildas
  • „Laimės taisyklė: kažką daryti, kažką mylėti, kažko tikėtis.“ Imanuelis Kantas
  • „Norint prieiti tikslą, pirmiausia reikia eiti.“ Onorė de Balzakas
  • „Verčiau tobulai padaryti dalelę darbo, negu prastai dešimteriopai daugiau.“ Aristotelis
  • „Laimės paslaptis – tai sugebėjimas gerėtis visais pasaulio stebuklais.“ Bruno Ferrero
  • „Gyvenimas nenumatė padaryti iš mūsų tobulybės. Tobulybių vieta muziejuje.“ Erichas Marija Remarkas
  • „Jei jums nepatinka oras, palaukite truputį.“ Markas Tvenas
  • „Neprotinga bijoti to, kas neišvengiama.“ I. Kantas
  • „Didžiausias malonumas – slapta atlikti gerą darbą, apie kurį žmonės sužino atsitiktinai.“ Charles Lamb
  • „Galbūt teigiamas požiūris neišspręs visų jūsų problemų, tačiau įtikins pakankamai žmonių, kad verta įdėti pastangų.“ Herm Albright
  • „Liepsnojantis entuziazmas, palaikomas sveiko proto ir atkaklumo, yra kokybė, kuri dažniausiai tampa sėkme.“ Dale Carnegie
  • „Jeigu negalite pamaitinti šimto žmonių, pamaitinkit bent vieną.“ Motina Teresa
  • „Laimės paslaptis: atrask ir gyvenk pagal savo pašaukimą.“ Jonathan Haidt
  • „Jei norite šviesa nutvieksti kitus, nešiokitės saulę savyje.“ Romainas Rolandas
  • „Gyvenimas be meilės – tai kaip metai be vasaros.“ Švedų posakis
  • „Dėkingoje širdyje visuomet yra vasara.“ Celia Thaxter
  • „Pasistenk nebūti žmogumi, kuriam sekasi, verčiau būk vertingu žmogumi.“ Albertas Enšteinas
  • „Mūsų didžiausia silpnybė – nepakankamas užsispyrimas. Jei nori, kad pasisektų – visuomet bandyk dar vieną kartą.“ Tomas Edisonas
  • „Iš tikro dosnus tas, kuris duoda iš to, kas jam pačiam priklauso.“ Seneka
  • „Žmogaus sieloje yra tiek grožio, kad gali nesivaržydamas jį skleisti.“ Nikolajus Gogolis
  • „Nugalėti blogus įpročius galima tik šiandien, o ne rytoj.“ Konfucijus
  • „Valgyti ir gerti dera tiek, kad atkurtum jėgas, o ne jas slopintum.“ Ciceronas
  • „Duodama mums dvi ausis ir tik vieną burną, gamta įtikinamai sako, kad reikia daugiau klausytis negu kalbėti.“ Plutarchas
  • „Tas, kuris daug ką išdrįsta, neišvengiamai daug kur ir klysta.“ Menandras
  • „Savo sumanymais žmogus visada didis.“ Erichas Marija Remarkas
  • „Nieko nėra amžina, tik kai kas trunka ilgai.“ Seneka
  • „Kiekviena diena yra vakarykštės mokinė.“ Publijus Siras
  • „Džiaukimės tuo, ką turime, neimdami lyginti: niekuomet nebus laimingas tas, kam neramu, jog kitas yra laimingas.“ Seneka
  • „Gerumas – tai vienintelis drabužis, kuris niekuomet nenutriūšta.“ Henris Deividas Toras
  • „Savo sugebėjimus žmogus gali pažinti tik juos išbandęs.“ Seneka
  • „Atkaklumu pasieksi greičiau nei skubumu.“ Viljamas Šekspyras
  • „Gėris – ne mokslas, o veiksmas.“ Romainas Rolandas
  • „Kas yra žmogus gamtoje? Niekas prieš begalybę, viskas prieš nieką, centras tarp visko ir nieko.“ Blezas Paskalis
  • „Apie kitą žmogų neįmanoma papasakot todėl, kad svetimą gyvenimą kiekvienas mato sava spalva.“ Jurga Ivanauskaitė
  • „Jeigu atsuksite veidą į saulės šviesą, nematysite šešėlių.“ Hellen Keller
  • „Tikras draugas nepastebi Jūsų nesėkmių ir toleruoja Jūsų pasiekimus.“  Doug Larson
  • „Laimė nėra tai, kas jau paruošta. Ji atsiranda iš tavo paties veiksmų.“ Dalai Lama
  • „Neprotinga bijoti to, kas neišvengiama.“ Imanuelis Kantas
  • „Mažai s svarbu yra tai, ką mes galvojame ar ką mes žinome, ar kuo mes tikime. Svarbiausia yra tai, ką mes darome.“ John Ruskin
  • „Žingsniuoju iš lėto, bet niekada nežengiu atgal.“ Abraham Lincoln
  • „Pasiektas tikslas retai išlaiko tą žavesį, kurį turėjo tuomet, kai jo siekėme.“ Plinijus
  • „Aš svajosiu plačiai atmerkęs akis, tačiau žvelgsiu atgal užsimerkęs.“ Tony Arata
  • „Buvimas savimi pasauliui duoda kažką nuostabaus – to, ko dar nėra jam buvę.“ Edwinas Elliotas
  • „Būk tylus, kad gyvenimas galėtų kalbėti.“ Nicholasas Chamfortas
  • „Kartais jūs nesužinosite momento vertės iki tol, kol tai netaps prisiminimu.“ Dr. Seussas
  • „Meilė prasideda namuose.“ Motina Teresė
  • „Jeigu gali apie tai svajoti, vadinasi, gali tai padaryti.“ Waltas Disney
  • „Pabandykite būti vaivorykšte kieno nors debesyse.“ Maya Angelou
  • „Kūnas – tai sodas, kurio sodininkas mūsų valia.“ Viljamas Šekspyras
  • „Nepaisydami prognozių, gyvenkite taip, lyg būtų pavasaris.“ Lily Pulitzer
  • „Užsirašyk tai savo širdyje – kiekviena diena yra geriausia metų diena.“ R. V. Emersonas
  • „Laimė – kaip sveikata: jeigu jos nepastebi, vadinasi ji yra.“  I. S. Turgenevas
  • „Nebus laimingas tas, kuris nemano esąs laimingas.“ D. Baird
  • „Sveikata žmogaus akyse niekada nepraranda vertės, nes net ir apsirūpinus, prabangoje be sveikatos gyventi gera nebūna.“ N. G. Černiševskis
  • „Niekas nesuteiks Jums ramybės, tik Jūs pats.“ R. V. Emersonas
  • „Sveikata yra tokia pat užkrečiama kaip ir ligos.“ R. Rolanas
  • „Koks gražus būna gyvenimas, jei padarai ką nors gero ir teisingo.“ Fiodoras Dostojevskis
  • „Kiekviena Jūsų mintis – tai energija, kuri arba suteikia Jums sparnus, arba sekina Jūsų jėgas.“ W. Dyer
  • „Sveikata ir už auksą brangesnė.“ Lietuvių patarlė
  •  

Prienų r.PATALPŲ MIKROKLIMATO SVARBA SVEIKATAI
patalpu-mikroklimato-svarba-sveikatai

PATALPŲ MIKROKLIMATO SVARBA SVEIKATAI

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Kauno departamento specialistai ragina atkreipti dėmesį į patalpų mikroklimatą. Prasidėjus šaltajam metų laikotarpiui, kai didžiąją laiko dalį praleidžiame uždarose patalpose, norint išlikti sveikiems ir darbingiems ypač svarbu palaikyti tinkamus mikroklimato parametrus.

Patalpose mikroklimatas apibūdinamas  oro  temperatūros,  santykinės oro drėgmės ir oro judėjimo greičio deriniu.

Žema aplinkos temperatūra sutrikdo kraujotaką,  paūmėja sąnarių ir nervų ligos, sumažėja imunitetas. Patalpose, kuriose yra žema temperatūra, dažniausiai būna drėgna. Esant per didelei drėgmei, susidaro palankios sąlygos atsirasti pelėsiui, gyvuoti įvairiems mikroorganizmams, erkutėms. Pelėsių grybai sukelia ne tik nemalonų kvapą bet ir įvairias alergines reakcijas, kosulį, slogą,  akių ar odos perštėjimą, galvos skausmus. Ypatingai reikėtų atkreipti dėmesį į vonios ir tualeto bei rūsio patalpų vėdinimą, dažniausiai šiose vietose drėgmės santykis yra didesnis nei turėtų būti. Per didelio drėgmės kiekio pašalinimui, pravartu naudoti  oro sausintuvus, tam padėtų ir intensyvesnis būsto šildymas.

Per mažas drėgmės lygis patalpose taip pat kenksmingas kaip ir per didelis, sausas oras išdžiovina kvėpavimo, takų, akių gleivinę. Akis ima perštėti, jos ašaroja, pavargsta. Išdžiūvus kvėpavimo takų gleivinei, sumažėja organizmo apsauga peršalimo ir kitoms infekcinėms ligoms, gali paūmėti astma, alergija. Esant mažai drėgmei tam tikri virusai gali išgyventi ilgiau. Oro drėgmės kiekis daro įtaką ir odai, sausas oras išsausina rankų ir veido odą, pažeidžiamas jos apsauginis sluoksnis, ji  gali pradėti sausėti, šerpetoti, rausti, skilinėti. Jei gyvenamosiose patalpose oras per sausas, būtina jį drėkinti (pvz., oro drėkintuvais).

Mikroklimato parametrų vertės,  kurioms esant aplinkoje nėra neigiamo poveikio sveikatai, nustatytos Lietuvos higienos normoje HN 42:2009 „Gyvenamųjų ir visuomeninių pastatų patalpų mikroklimatas“. Šaltuoju metų laikotarpiu patalpų oro temperatūra turėtų būti tarp 18–22 °C.  Patalpoje, kurioje miegama, rekomenduojama 2–3 °C žemesnė temperatūra – tai pagerina poilsio kokybę. Santykinė oro drėgmė turėtų būti tarp 35–60 %, oro judėjimo greitis – nuo 0,05 m/s iki 0,15 m/s.

Vienas iš svarbiausių normalų mikroklimatą lemiančių veiksnių yra patalpų vėdinimas. Vėdindami patalpas galime reguliuoti temperatūros ir drėgmės lygį, pašalinti  anglies dvideginį, vandens garų perteklių bei oro teršalus. Oro kaita patalpose būtina ir siekiant užtikrinti deguonies ore papildymą. Ilgai būnant uždarose ir nevėdinamose patalpose, ore sumažėja deguonies kiekis, daugėja iškvėpto anglies dvideginio, kaupiasi azoto oksidai, sieros vandenilis, acetonai ir kitos kenksmingos medžiagos, kas lemia nuovargio, galvos skausmo, nervingumo, miego sutrikimų atsiradimą.

 Vėdinti patalpas galima  tiek natūraliomis, tiek mechaninėmis priemonėmis arba taikyti abu šiuos būdus kartu. Natūralus patalpų vėdinimas yra toks pat efektyvus kaip ir mechaninio tipo vėdinimas, tik svarbiausia, kad oras namuose keistųsi reguliariai. Efektyviausia, vėdinant natūraliai, gyvenamąsias patalpas vėdinti trumpai, tačiau intensyviai iki 10 minučių, sudarant skersvėjį, tačiau tokiu atveju patalpoje neturėtų būti žmonių. Jei nėra galimybės tai atlikti reguliariai, patalpas reikėtų vėdinti ryte ir vakare prieš miegą. Patariame vengti namus vėdinti natūraliai, kai lauke yra padidėjęs oro užterštumas kietosiomis dalelėmis.

Naudojant mechaninę ventiliaciją, svarbu užtikrinti, kad oras patalpose būtų pakeičiamas kas valandą, patenkantis oras būtų švarus, išvalytas nuo išorės teršalų. Oro filtravimas ypatingai aktualus gyvenantiems prie judrių gatvių, kur oro tarša padidėjusi, taip pat alergiškiems žmonėms.

Tinkami patalpų mikroklimato parametrai yra vieni iš viršutinių kvėpavimo takų infekcinių susirgimų prevencijos veiksnių. Gerai išvėdinę namus, sumažinsime patalpose susikaupusias kenksmingas medžiagas, per didelę oro drėgmę, apsisaugosime nuo kvėpavimo takų infekcijų, užkirsime kelią pelėsių grybelių, namų dulkių erkučių dauginimuisi, geriau jausimės ir būsime darbingesni.

 

 

Kontaktai žiniasklaidai

Kristina Mikalauskienė

Tel.: (8 37) 331 684, 8 676 53401

El. p. kristina.mikalauskiene@nvsc.lt

 

https://www.vsbprienai.lt/biuras/patalpu-mikroklimato-svarba-sveikatai/

jj

Nunc interdum sapien ut mauris maxi us consectetur porta nunc. Con vallislo em ipsum dolor sit amet onsec tet.

Working hour

Mon – Fri: 9 a.m. – 5 p.m.
Sat – Sun: Closed

650 Birmingham St,
London 3000, UK

Follow us: