• „Optimizmas – ne tik sveikatos požymis, bet dar ir veiksmingiausia priemonė, sauganti nuo ligų.“ S. Smailsas
  • „Nudžiuginti savo artimą – pats geriausias dalykas.“ Peteris Rozegeris
  • „Rask laiko juoktis – tai sielos muzika.“ Motina Teresė
  • „Nurimusiam protui paklūsta Visata.“   Laozi
  • „Visos žmogaus menkystės kyla iš nesugebėjimo vienam ramiai pasėdėti kambaryje.“  Blaise Pascal
  • „Kiekvieną rytą gimstame iš naujo. Ką veiksime šiandien yra tai, kad svarbiausia.“ Jack Kornfield
  • „Bandyk būti laimingas, nes tik tokie žmonės gali ir kitus padaryti laimingais.“ Zbigniew Herbert
  • „Laimei pakanka ir vienos akimirkos.“ Aloyzas Sušinskas
  • „Laimingas tas, kuris džiaugsmingai dirba ir džiaugiasi darbais, kuriuos padarė.“ Johann Wolfgang von Goethe
  • „Tikslas yra ne būti geresniam už kitą, bet būti geresniam už ankstesnį save.“ Dalai Lama XIV
  • „Geras įprotis privalo pašalinti tai, ką įdiegė blogas.“ Seneka
  • „Juk tai, ko ieškome, galima rasti vienoje rožėje arba truputėlyje vandens.“ Antuanas de Sent-Egziuperi
  • „Mylėti - tai būti kažkuo daugiau negu esi.“ Oskaras Vaildas
  • „Laimės taisyklė: kažką daryti, kažką mylėti, kažko tikėtis.“ Imanuelis Kantas
  • „Norint prieiti tikslą, pirmiausia reikia eiti.“ Onorė de Balzakas
  • „Verčiau tobulai padaryti dalelę darbo, negu prastai dešimteriopai daugiau.“ Aristotelis
  • „Laimės paslaptis – tai sugebėjimas gerėtis visais pasaulio stebuklais.“ Bruno Ferrero
  • „Gyvenimas nenumatė padaryti iš mūsų tobulybės. Tobulybių vieta muziejuje.“ Erichas Marija Remarkas
  • „Jei jums nepatinka oras, palaukite truputį.“ Markas Tvenas
  • „Neprotinga bijoti to, kas neišvengiama.“ I. Kantas
  • „Didžiausias malonumas – slapta atlikti gerą darbą, apie kurį žmonės sužino atsitiktinai.“ Charles Lamb
  • „Galbūt teigiamas požiūris neišspręs visų jūsų problemų, tačiau įtikins pakankamai žmonių, kad verta įdėti pastangų.“ Herm Albright
  • „Liepsnojantis entuziazmas, palaikomas sveiko proto ir atkaklumo, yra kokybė, kuri dažniausiai tampa sėkme.“ Dale Carnegie
  • „Jeigu negalite pamaitinti šimto žmonių, pamaitinkit bent vieną.“ Motina Teresa
  • „Laimės paslaptis: atrask ir gyvenk pagal savo pašaukimą.“ Jonathan Haidt
  • „Jei norite šviesa nutvieksti kitus, nešiokitės saulę savyje.“ Romainas Rolandas
  • „Gyvenimas be meilės – tai kaip metai be vasaros.“ Švedų posakis
  • „Dėkingoje širdyje visuomet yra vasara.“ Celia Thaxter
  • „Pasistenk nebūti žmogumi, kuriam sekasi, verčiau būk vertingu žmogumi.“ Albertas Enšteinas
  • „Mūsų didžiausia silpnybė – nepakankamas užsispyrimas. Jei nori, kad pasisektų – visuomet bandyk dar vieną kartą.“ Tomas Edisonas
  • „Iš tikro dosnus tas, kuris duoda iš to, kas jam pačiam priklauso.“ Seneka
  • „Žmogaus sieloje yra tiek grožio, kad gali nesivaržydamas jį skleisti.“ Nikolajus Gogolis
  • „Nugalėti blogus įpročius galima tik šiandien, o ne rytoj.“ Konfucijus
  • „Valgyti ir gerti dera tiek, kad atkurtum jėgas, o ne jas slopintum.“ Ciceronas
  • „Duodama mums dvi ausis ir tik vieną burną, gamta įtikinamai sako, kad reikia daugiau klausytis negu kalbėti.“ Plutarchas
  • „Tas, kuris daug ką išdrįsta, neišvengiamai daug kur ir klysta.“ Menandras
  • „Savo sumanymais žmogus visada didis.“ Erichas Marija Remarkas
  • „Nieko nėra amžina, tik kai kas trunka ilgai.“ Seneka
  • „Kiekviena diena yra vakarykštės mokinė.“ Publijus Siras
  • „Džiaukimės tuo, ką turime, neimdami lyginti: niekuomet nebus laimingas tas, kam neramu, jog kitas yra laimingas.“ Seneka
  • „Gerumas – tai vienintelis drabužis, kuris niekuomet nenutriūšta.“ Henris Deividas Toras
  • „Savo sugebėjimus žmogus gali pažinti tik juos išbandęs.“ Seneka
  • „Atkaklumu pasieksi greičiau nei skubumu.“ Viljamas Šekspyras
  • „Gėris – ne mokslas, o veiksmas.“ Romainas Rolandas
  • „Kas yra žmogus gamtoje? Niekas prieš begalybę, viskas prieš nieką, centras tarp visko ir nieko.“ Blezas Paskalis
  • „Apie kitą žmogų neįmanoma papasakot todėl, kad svetimą gyvenimą kiekvienas mato sava spalva.“ Jurga Ivanauskaitė
  • „Jeigu atsuksite veidą į saulės šviesą, nematysite šešėlių.“ Hellen Keller
  • „Tikras draugas nepastebi Jūsų nesėkmių ir toleruoja Jūsų pasiekimus.“  Doug Larson
  • „Laimė nėra tai, kas jau paruošta. Ji atsiranda iš tavo paties veiksmų.“ Dalai Lama
  • „Neprotinga bijoti to, kas neišvengiama.“ Imanuelis Kantas
  • „Mažai s svarbu yra tai, ką mes galvojame ar ką mes žinome, ar kuo mes tikime. Svarbiausia yra tai, ką mes darome.“ John Ruskin
  • „Žingsniuoju iš lėto, bet niekada nežengiu atgal.“ Abraham Lincoln
  • „Pasiektas tikslas retai išlaiko tą žavesį, kurį turėjo tuomet, kai jo siekėme.“ Plinijus
  • „Aš svajosiu plačiai atmerkęs akis, tačiau žvelgsiu atgal užsimerkęs.“ Tony Arata
  • „Buvimas savimi pasauliui duoda kažką nuostabaus – to, ko dar nėra jam buvę.“ Edwinas Elliotas
  • „Būk tylus, kad gyvenimas galėtų kalbėti.“ Nicholasas Chamfortas
  • „Kartais jūs nesužinosite momento vertės iki tol, kol tai netaps prisiminimu.“ Dr. Seussas
  • „Meilė prasideda namuose.“ Motina Teresė
  • „Jeigu gali apie tai svajoti, vadinasi, gali tai padaryti.“ Waltas Disney
  • „Pabandykite būti vaivorykšte kieno nors debesyse.“ Maya Angelou
  • „Kūnas – tai sodas, kurio sodininkas mūsų valia.“ Viljamas Šekspyras
  • „Nepaisydami prognozių, gyvenkite taip, lyg būtų pavasaris.“ Lily Pulitzer
  • „Užsirašyk tai savo širdyje – kiekviena diena yra geriausia metų diena.“ R. V. Emersonas
  • „Laimė – kaip sveikata: jeigu jos nepastebi, vadinasi ji yra.“  I. S. Turgenevas
  • „Nebus laimingas tas, kuris nemano esąs laimingas.“ D. Baird
  • „Sveikata žmogaus akyse niekada nepraranda vertės, nes net ir apsirūpinus, prabangoje be sveikatos gyventi gera nebūna.“ N. G. Černiševskis
  • „Niekas nesuteiks Jums ramybės, tik Jūs pats.“ R. V. Emersonas
  • „Sveikata yra tokia pat užkrečiama kaip ir ligos.“ R. Rolanas
  • „Koks gražus būna gyvenimas, jei padarai ką nors gero ir teisingo.“ Fiodoras Dostojevskis
  • „Kiekviena Jūsų mintis – tai energija, kuri arba suteikia Jums sparnus, arba sekina Jūsų jėgas.“ W. Dyer
  • „Sveikata ir už auksą brangesnė.“ Lietuvių patarlė
  •  

Klaipėdos r.Paauglio pasaulis: koks yra suaugusiųjų vaidmuo?
paauglio-pasaulis:-koks-yra-suaugusiuju-vaidmuo?

Paauglio pasaulis: koks yra suaugusiųjų vaidmuo?

Mokslininkai vieningai sutaria, kad psichologinė gerovė yra vienas reikšmingiausių rodiklių, lemiančių jaunų žmonių bendrą savijautą bei teigiamai susijęs su jų elgesiu (Huebner, 2022). Bronfenbrenner’io ekologinių sistemų teorijoje (You ir kt., 2018; cit. Bronfenbrenner, 1979) pabrėžiama asmeninio ir socialinio (aplinkos) konteksto svarba raidai, todėl norint suprasti, kaip paaugliai vertina savo gyvenimą, svarbu atsižvelgti į individualius, šeimos ir aplinkos veiksnius (You, Lim, Kim, 2018; cit. Cho ir kt., 2011). Paauglystės laikotarpiu gaunamas grįžtamasis ryšys iš bendraamžių, tėvų ir mokytojų yra itin svarbus, padeda formuotis identitetui, savojo sampratai (Eriksonas, 1986).

Šeima yra pirminė vaiko socializacijos vieta, o paauglystės laikotarpiu santykiai šeimoje stipriai veikia jaunuolio asmenybę (Zabala, Ramos-Diaz, Rodriguez-Fernandez, Nunez, 2020; cit. Fernández-Zabala ir kt., 2016a; Axpe ir kt., 2019; Bully ir kt., 2019). Taip yra todėl, jog paaugliai dažniausiai pasikliauja tėvais dėl emocinės ir kitokios paramos (tokios kaip meilė ar finansai), o kai ji yra pasiekiama, paaugliai patiria mažiau streso, tai stiprina jų psichikos sveikatą (Bi, Stevens ir kt., 2021; cit Auerbach ir kt., 2011; Rueger ir kt., 2016). Dėl to, remiantis šiomis prielaidomis, kai kurie tyrimai patvirtina, jog tėvų parama yra svarbesnė paauglių pasitenkinimui nei draugų, mokytojų ir (ar) kitų klasės draugų parama (Bi, Stevens ir kt., 2021; cit. Jimenez – Iglesias ir kt., 2017). Šeima stipriausiai yra susijusi su gera mokinių savijauta (Chan ir kt., 2022; cit. Heerde ir Hemphill, 2018; Rueger ir kt., 2016). Moksliniai tyrimai atskleidė, jog konfliktiški santykiai tarp tėvų ir vaikų bei nesutarimai lemia tai, jog vaikai patiria daugiau psichologinių sunkumų, o tai savo ruožtu skatina juos vartoti alkoholį ar narkotikus, asocialiai elgtis bei padidina riziką susirgti depresija (Kalvaitienė, 2017; cit. Foreland, 1994). Dažnai tėvai, kai jų vaikas įžengia į paauglystės periodą, patiria daugybę sunkumų, ir nors jie savo atžalą labai myli, kartais sunku rasti būdų, kaip išreikšti jausmus, ką daryti, kad perėjimas nuo vaikystės iki suaugystės taptų kuo sklandesnis.

Mokykloje vaikai praleidžia didžiąją dalį savo laiko. Mokytojai kaip suaugusieji gali atlikti labai svarbų vaidmenį atpažįstant, padedant ir palaikant savo mokinių psichikos sveikatą (Liao, Ameyaw, Liang, Wijian, 2023; cit. Atkins ir kt., 2011; McGorry ir kt.,2011; Rowling, 2015). Pedagogai, kurdami sveiką akademinę aplinką, kurioje būtų kuriami draugiški mokytojo ir vaikų santykiai, paremti pagarba, palaikymu ir vertybėmis, padeda mokiniams ne tik gerai jaustis, bet ir sėkmingai mokytis (Suldo, Friedrich, White, Farmer, Devon, Michalovski, 2019; cit. Doll, Zucker, Brehm, 2004). Moksleiviai ne visada yra patenkinti bendravimu su mokytojais, t. y., dažnai pastebima, jog moksleiviai jaučia, kad su jais kaip su asmenybėmis yra nepagarbiai bendraujama, nesidomima vidiniais jausmais ir išgyvenimais, neatsižvelgiama į jų problemas, interesus, poreikius (Kalvaitienė, 2017; cit. Bemotas, 1995). Tarptautinių mokinių vertinimo programos (PISA) Slovakijoje atlikto tyrimo rezultatai parodė, jog mokyklos kontekstas yra laikomas vienu iš veiksnių, susijusių su patyčiomis, bendraamžių ir mokytojų santykiais (Blaskova, McLellan, 2017; cit. Sarkova, 2010). Danielson‘as su kolegomis (2009), apklausęs 3358 Norvegijos mokinius, nustatė, kad tik mokytojų parama buvo susijusi su mokinių pasitenkinimu gyvenimu, o tai rodo mokytojų svarbą jaunų žmonių gyvenime (You, Lim, Kim, 2018).

Liao ir kt. metaanalizės apžvalgos rezultatai rodo, jog mokytojai gali reikšmingai prisidėti prie mokinių psichikos sveikatos gerinimo, suteikdami jiems žinių apie psichikos sveikatą, požiūrį į problemas bei sprendimus, susijusius su psichikos sveikata (tai padeda mažinti stigmą) (Liao, Ameyaw, Liang, Wijian, 2023). Tai patvirtina ir Fretian bei kolegų metaanalizės rezultatai – intervencijos, vykdomos mokyklose, rodo stabilų psichikos sveikatos raštingumo gerėjimą bei gali mažinti stigmą, susijusią su psichikos sveikata (Fretian, Kirchhoff, Okan, Bauer, Ullrich, 2022). Nenustatyta reikšmingų skirtumų tarp intervencijos tipų, tačiau patvirtinama, jog intervencijos yra susijusios su sėkmingais rezultatais ilgalaikėje perspektyvoje, siekiant pagerinti požiūrį apie psichikos ligas (Fretian ir kt., 2021). Mokymai apie pirmosios psichikos pagalbos žinias yra susiję su pagerėjusiu psichikos sveikatos sutrikimų atpažinimu, įsitikinimais bei veiksmingu gydymu, taip pat mažina stigmatizaciją – ši apžvalga patvirtina mokymų veiksmingumą gerinant psichikos sveikatos raštingumą bei teikiant pagalbą asmenims, turintiems psichikos sveikatos problemų (po 6 mėnesių) (Morgan, Ross, Reavley, 2018).

Ypatingai svarbu, jog paauglystės laikotarpiu tėvai, mokytojai ar kiti suaugę asmenys atsižvelgtų į situacijas, kurios gali kelti stresą ar įtampą paaugliui, nes tai yra susiję su psichikos bei fizinės sveikatos rizikos veiksniais (Roth, Meigen, Hiemisch, Poulain, 2023). Labai svarbu suvokti, jog paauglių problemos visada turi kontekstą (Townsend, 2020). Kad ir kaip sunku ramiai vertinti situaciją, visada verta atidžiai permąstyti, ką ketinate daryti ir kaip spręsti problemą, kuri slypi daug giliau. J. Townesed (2020) rekomenduoja atidžiai pergalvoti, iš ko kyla problema:

  • atsiribojimas, įskaudinimas ar nusivylimas – atsiribojęs, įskaudintas ar drąsos netekęs paauglys siekia supratimo ir palaikymo. Tai, kaip yra patenkinami vaiko emociniai poreikiai (per meilę, palaikymą, discipliną), lemia jo būseną ir elgesį. Svarbiausia tokiu metu užmegzti ryšį su paaugliu;
  • medicininės ar emocinės būklės – patikrinkite, ar tai nėra klinikinė problema. Skydliaukės problemos, karštinės, epilepsija, dėmesio stokos sutrikimas, hiperaktyvumo sindromas, depresija ir nerimas – visa tai gali būti veiksniai, lemiantys vaiko elgesį;
  • vidinės struktūros trūkumas – tai gebėjimas būti organizuota, atsakinga, turinčia savikontrolės įgūdžių, asmenybe. Gal vaikui reikalinga jūsų pagalba, kuri padėtų išmokti atidėti pasitenkinimą, kantrybės, savikontrolės, pagarbos sau ir kitiems ar suvaldyti impulsus;
  • namų aplinkos problemos – nesantaika namuose, sutuoktinių problemos ar skyrybos labai paveikia paauglį.

Kiekvienas vaikas yra unikalus, ir jo varginantis elgesys gali būti susijęs su konkrečia, jam svarbia problema. Suvokimas, kad juo rūpinamasi, kad jis yra mylimas, suteikia jam saugumo jausmą (Izaguirre, Rodriguez, Palacios, 2021; cit. Cobb, 1976), tačiau tam tikrais momentais bendravimo patirtis gali netapti palaikymu, jei pats asmuo nepripažįsta to kaip palaikymo.  Svarbu išmokti klausytis taip, jog vaikas jaustųsi išklausytas, o jo jausmai pripažinti – tik tuomet jis galės atsakyti su pasitikėjimu ir pagarba. Rodydami asmeninį pavyzdį, galime ugdyti bendravimo įgūdžius, kurie yra reikalingi visiems, norintiems kurti sveikus, pagarba grįstus ir pasitenkinimą teikiančius santykius. Plėtodami jausmų žodyną, kuris mums leis aiškiai ir konkrečiai įvardinti ar atpažinti emocijas, galime lengviau užmegzti ryšį su savo vaikais (Rosenberg, 2021). Vaikai stebi, kaip aplinkoje žmonės pasitiki ir bendradarbiauja, jie internalizuoja įsitikinimus ir požiūrį į kitus žmones kaip prosocialius ir palaikančius, todėl šiuos įsitikinimus perkelia į savo bendravimą su kitais (Bi, Stevens, Maes, Delaruelle ir kt., 2021; cit. Van Lange, 2015).

Apibendrinant galima dar kartą paminėti, jog draugų, šeimos, mokytojų ar kitų šalia esančių žmonių palaikymas yra labai svarbus (Zhang, Wang, Neitzel, 2023). Tačiau labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, jog susidūrus su tokiomis problemomis, kurias sunku spręsti, žinios ir įgūdžiai negelbėja, tad yra būtina kreiptis profesionalios pagalbos, kadangi laiku negavus tinkamos priežiūros ir palaikymo, psichikos sunkumai didėja ir gali pavirsti sutrikimais. Mokykime savo vaikus nebijoti jaustis pažeidžiamais, nes tai gali padėti išspręsti kylančius sunkumus. Žinios ir įgūdžiai, padedantys konstruktyviai spręsti problemas, gali padėti stiprinti vaikų psichologinį atsparumą bei psichikos sveikatą. Žinios ir įsitikinimai, kurie apima atpažinimą, valdymą, supratimą kaip elgtis siekiant pagalbos, stigmos mažinimą, savipagalbos bei pagalbos kitiems gerinimą, yra vienas pagrindinių veiksnių, padedančių atpažinti ankstyvuosius psichikos sutrikimų požymius bei valdyti pagalbos ieškojimą su jais susidūrus (Liao, Ameyaw, Liang, Wijian, 2023; cit. Jorm ir kt, 1997; Jorm, 2012; Kutcher, Bagnell ir Wei, 2015; Kajawu ir kt., 2016).

 

Informaciją parengė psichologė Giedrė Gutauskienė.

 

Literatūros sąrašas:

  • Roth, A., Meigen, Ch., Hiemisch,A., Kiess, W., Poulain, T. (2023). Association between Stressful Life Events and Increased Psychical and Psychological Health Risk in Adolescents: A Longitudinal Study. Environment Research and Public Health. 20(2). Doi: https://doi.org//10.3390/ijerph20021050
  • Cobb, C.L. (2023). Mental health and disadvantaged youth: Empowering parents as interventionists through technology. American Psychologist. Advance online publication. Doi: https://doi.org/10.1037/amp0001156
  • Clendennen, S.L., Baojiang, Ch., Sumbe, A., Harrell, M.B. (2023). Patterns in Mental Health Symptomatology and Cigarette, E-cigarette, and Marijuana Use Among Texas Youth and Young Adults Amid the Coronavirus Disease 2019 Pandemic. Oxford Academic: Nicotine & Tobacco Research 25 (2) 266-273 p. Doi: https://doi.org/10.1093/ntr/ntac205
  • Jenssen, B. P., Walley, S. C., Boykan, R., Caldwell, A. L., Camenga, D. (2023). Protecting Children and Adolescents From Tabacco and Nicotine. Pediatrics 151 (5). Doi: https://doi.org/10.1542/peds.2023-061806
  • Morgan, A. J., Ross, A., Reavley, N. J. (2018). Systematic review and meta-analysis of Mental Health First Aid training: Effects on knowledge, stigma, and helping behaviour. Plos One. Doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0197102
  • Fretian, A. M., Graf, M., Kirchoff, S., Glinphratum, G., Bollweg, T. M., Sauzet, O., Bauer, U. (2021). The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis. International Journal of Public Health. Doi: https://doi.org/10.3389/ijph.2021.1604072
  • Fretian, A., Kirchhoffs, S., Okan, O., Bauer, U. (2022). Results from a systematic review of interventions promoting mental health literacy in youth. European Journal of Public Health 32(3). Doi: https://doi.org/10.1093/eurpub/ckac129.248
  • Madigan, Sh., Korczak, D.J., Vaillancourt, T., Racine, N., Hopkins, W.G., Pador, P., Hewitt, J.M.A., AlMousawi B., McDonald, Sh., Neville, R.D. (2023). Comparison of paediatric emergency department visits for attempted suicide, self-harm, and suicidal ideation beforeband during the COVID-19 pandemic: a systematic review and meta-analysis. The Lancet Psychiatry. Doi: https://doi.org/10.1016/S2215-0366(23)00036-6
  • Capobianco, L., Adewusi, J., Cooper, B., Belcher, A., Wells, A. (2023). Effectiveness of physical and mental health interventions for young people with heart conditions: protocol for a systematic review and meta-analysis. BMJ Journals: Cardiovascular medicine Protocol 13 (2). Doi: https://dx.doi.org/10.1136/bmjopen-2022-067342
  • Munick, S. M., Lin, J. A., Milliren, C.E., Braverman, P. K., Brigham, K. S., Fisher, M. M., Golden, N. H., Jary, J. M., Lemly, D. C., Matthews, A., Ornstein, R. M., Roche, A., Rome, S. E., Rosen, E.L., Sharma, Y., Shoo, J., K., Taylor, J.L., Thew, M., Vo, M., Voss, M., Woods, R. E., Forman, S. F., Richmond, T. K. (2022). Association of the COVID-19 pandemic With Adolescent and Young Adult Eating Disorder Care Volume. JAMA Pediatrics 176 (12). Doi: https://10.1001/jamapediatrics.2022.4346
  • Stracke, M., Heinzi, M., Muller, A.D., Gilbert, K., Thorup, A.A.E., Paul, J. L., Christiansen, H. (2023). Menthal Health Is a Family Affair – Systematic Review and Meta-Analysis on the Associations between Menthal Health Problems in Parents and Children during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Envinronment Research and Public Health 5 (20). Doi: https://doi.org/10.3390/ijerph20054485
  • Liao, Y., Ameyaw, M. A., Liang, Ch., Weijian, L. (2023). Research on the Effect Evidence-Based Intervention on Improving Students’ Menthal Health Literacy Led by Ordinary Teachers: A Meta-Analysis. International Journal of Envinronment Research and Public Health 2 (20). Doi: https://doi.org/10.3390/ijerph20020949
  • Lopez-Gil, J.F., Garcia-Hermoso, A., Smith, L., Firth, J., Trott, M., Mesas, A.E., Jimenez-Lopez, E., Gutierrez-espinoza, H., Tarraga-Lopez, P., Victoria-Montesinos, D. (2023). Global Proprtion of Disordered Eating in Children and Adolescents. A systematic Review and Meta-analysis. JAMA Pediatrics. Doi: https://doi.org/10.1001/jampedriatics.2022.5848
  • Zhang, O., Wang, J., Neitzel, A. (2023). School-based Menthal Health Interventions Targeting Depression or Anxiety: A Meta-analysis of Rigorous Randomized Controlles Trials for School-aged Children and Adolescents. Journal of Youth and Adolescents 52, 195-217. Doi: https://doi.org/10.1007/s10964-022-01684-4

The post Paauglio pasaulis: koks yra suaugusiųjų vaidmuo? appeared first on Visuomenės sveikatos biuras.

Plačiau

jj

Nunc interdum sapien ut mauris maxi us consectetur porta nunc. Con vallislo em ipsum dolor sit amet onsec tet.

Working hour

Mon – Fri: 9 a.m. – 5 p.m.
Sat – Sun: Closed

650 Birmingham St,
London 3000, UK

Follow us: